Related Posts with Thumbnails

Krisdayanti Terharu Atas Sambutan Di Malaysia

8:33 PM Posted by Tsanind09

Keisdayanti toket memek bugil telanjang
Krisdayanti memang jadi salah satu selebritis penyanyi kebanggaan Indonesia. Lagu lagunya begitu laris dan kesohor diminati oleh negara tetangga yang masih dalam bahasa serumpun, yaitu Malaysia.

Di Indonesia sendiri, Krisdayanti yang akrab disapa KD ini masih belum tergantikan oleh generasi berikutnya, penampilan dan albumnya masih laris manis dipasaran. Bahkan untuk saat ini, Krisdayanti tercatat masih berpredikat sebagai penyanyi dengan honor termahal di kelasnya. Kayak Iklan mobil saja....

MULA dikenali menerusi lagu Menghitung Hari, diam tak diam penyanyi Indonesia, Kris Dayanti sudah memahatkan namanya di persada seni suara tempatan sejak sedekad lalu.


Ketika kunjungan pertamanya di negara ini, wanita berusia 34 tahun yang mesra disapa Kris, KD atau Yanti ini sedang berbadan dua mengandungkan anak sulungnya, Titania Aurelie Nurhermansyah, 11. Sejak itu acap kali Kris bertandang ke Malaysia menjalankan promosi album dan memenuhi undangan persembahan.

Selasa lalu, Pusat Persidangan dan Pameran Matrade, Jalan Duta, Kuala Lumpur sekali lagi menjadi saksi betapa utuhnya jenama KD di jiwa peminat sehinggakan terus mendapat kepercayaan Hotel Quality bagi menjayakan Sambutan Istimewa Minggu Setiausaha buat kali kelima.

"Sebentar tadi ketika di pentas, saya jadi terharu. Bagai tidak percaya sudah 10 tahun saya membina nama di sini (Malaysia). Sebagai penyanyi luar dari seberang, harus saya akui sokongan yang diberikan masyarakat Malaysia dengan harapan tinggi yang diberikan mereka memacu serta memudahkan percaturan karier saya di sini.

"Meskipun kemunculan ramai bintang muda menawarkan sesuatu yang baru dan menyeronokkan, saya bersyukur sekali kerana masih mampu bertahan selain karakter muzik masih diterima.

"Tanpa disedari sejak 1998, sudah lebih 10 tahun saya mencipta nama di sini. Kenalan artis, jurusolek dan teman media di sini sudah dianggap sebagai sahabat. Meskipun menetap dan berada jauh di Jakarta, kita tidak pernah lupa kirim SMS untuk bertanya khabar," katanya.

Muncul di pentas sekitar jam 2.05 petang dengan gaun kembang hitam, boleh dikatakan kebanyakan rangkaian lagu disampaikan Kris adalah lagu konti daripada persembahan tahun lalu. Bezanya, gubahan muzik diberi nafas baru oleh Andi Rianto dan disempurnakan Jenny Chin selaku pengarah muzik untuk persembahan petang itu.

Antara lagu disampaikan dalam persembahan satu jam 15 minit itu ialah Rembulan, Menghitung Hari, Di Persimpangan Dilema (lagu Nora yang dirakam kembali), Joget, Cinta, Cobalah Untuk Setia, I'm Sorry Goodbye serta medley Pilihlah Aku dan Mahadaya Cinta.

Selain sibuk membuat persiapan untuk menjayakan konsert dinamakan Krisdayanti Live At Esplanade di Esplanade Concert Hall, Singapura pada 9 Mei ini, Kris juga akan bergabung dengan Datuk Siti Nurhaliza menghasilkan album duet.

Sebelum ini Kris dan Siti disebut-sebut membintangi filem Tiga Dara terbitan aktres Christine Hakim yang turut menampilkan Dian Sastrowardoyo sebagai pelakon utama. Bagaimanapun, disebabkan beberapa kesulitan ia senyap begitu saja.


"Mahu berlakon sama tidak bisa kerana beberapa kesulitan. Makanya, kita bikin saja album duet. Kebetulan semuanya menjadi lebih mudah sekarang kerana masing-masing tidak lagi terikat dengan syarikat rakaman. Album ini harus dijalankan tahun ini dan kami merancang merakamkannya sekitar Oktober.

"Terdapat empat lagu baru, dua daripada komposer Malaysia manakala dua lagu Indonesia. Dua adalah lagu lama yang dinyanyikan semula," katanya.

Pada temu bual sama, bakat kelahiran Malang, Jawa Timur, yang lahir daripada program Asia Bagus itu turut menjelaskan kepada media statusnya dengan syarikat rakaman Warner Music.

"10 tahun bersama 'major label', tempoh terlalu lama. Saya sedar bernaung di bawah syarikat rakaman lebih selamat dan untung kerana mampu menyediakan promosi lebih besar. Namun, pesan suami, sudah sampai masanya untuk saya belajar dan berdiri di atas kaki sendiri serta mengambil tahu selok-belok industri.

"Apatah lagi zaman sekarang pendengar tidak lagi berminat membeli cakera padat (CD) sebaliknya lebih suka muat turun nada dering. Suka atau tidak, kita harus terima kenyataan atau hakikat kerana inilah masalah sedang dihadapi semua artis.

"Justeru, dalam keadaan begini, setiap artis perlu persiapan. Lalu saya bersama suami putuskan untuk menubuhkan sebuah produksi dan label KD Records yang bukan saja bertujuan menghasilkan album, tetapi menerbitkan program hiburan, drama TV dan filem," katanya.

Dua puluh tahun melayari dunia seni, jelas sekali kedudukan adik kepada penyanyi Yuni Shara ini sukar digugat popularitinya meskipun dengan kemunculan ramai artis baru berbakat besar mutakhir ini.

Barangkali, apa yang diperoleh adalah berkat kesabaran dan usaha kerasnya selama ini. Namun, sejarah membuktikan semakin menginjak usia seseorang artis itu, bakti dan perjuangan mereka turut dilupakan. Apakah Kris bersedia menghadapi keadaan itu?

"Jelas sekali sebagai manusia, saya harus sedar tidak selamanya muda tambahan pula dunia artis akan silih berganti dengan wajah baru. Suami saya sering bilang kalau tidak mampu, otak dan wajah tidak lagi 'cun' bersara saja daripada menyanyi.

"Namun, sebaliknya selagi diberi peluang saya mahu terus berjuang. Tidak apa-apa kalau tidak depan mungkin belakang, kanan dan kiri, selagi ada ruang untuk berbakti pada dunia seni saya akan terus lakukan meskipun di belakang tabir kerana seni sudah sebati dengan saya," katanya.

Menjadi diva nombor satu Indonesia seperti Kris Dayanti, bermakna hidup yang dilaluinya amat sukar dan penuh tekanan lebih-lebih lagi apabila kehidupan peribadinya menjadi tatapan umum.

Beberapa kali rumah tangganya sengaja diduga apabila Kris dituduh menjalin hubungan sulit dengan aktor Dicky Wahyudi, kemudian pemuzik Tohpati dan Ari Sigit.

Semua gosip liar itu disangkal Kris malah dia memaklumkan hubungannya dengan Anang baik-baik belaka. Pada 11 Ogos 2006, Kris dan Anang yang mendirikan rumah tangga pada 15 Ogos 1996 menyambut ulang tahun pernikahan mereka yang ke-10.

Sebagai hadiah ulang tahun pernikahan mereka, pasangan yang dikurniakan dua cahaya mata, Titania Aurelie Nurhermansyah, 11, dan Azriel Akbar Hermansyah, 9, melancarkan album duet berjudul Aku Milikmu.

Penghujung tahun lalu, Kris dan Anang sekali lagi melancarkan album duet mereka sekali gus menyaksikan perkahwinan mereka bertahan selama 12 tahun.

"Alhamdulillah, rumah tangga kami aman sampai sekarang. Pergaduhan kecil yang berlaku dalam rumah tangga itu adalah perkara biasa yang sebenarnya mengeratkan lagi hubungan suami isteri jika kita mahu belajar untuk mengerti perasaan dan apa yang diinginkan pasangan.

"Saya juga bertuah, selain mempunyai suami penyayang, anak juga memahami tugas ibu bapanya. Saya harap suami akan terus mencintai saya dan dapat menjadi ibu yang baik serta memberi lebih perhatian kepada anak yang makin membesar," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Directory of Celebrities Blogs Celebrities blogs Entertainment Business Directory - BTS Local TopOfBlogs free search engine website submission top optimization DigNow.org Celebrities blogs Entertainment Business Directory - BTS Local Meilleur du Web : Annuaire des meilleurs sites Web.

Search Engine Optimization and SEO Tools
a href="http://www.ongsono.com" target="_blank" title="Free Increase Your website Page Rank">Increase Page Rank Subscribe to updates